Słowa mają moc

Wszyscy wiemy, że słowa mają wielką moc. Wyrażenia, jakich używamy na co dzień, zwracając się do siebie, wyrażając nasze potrzeby i emocje, kształtują nasze życie. Podobnie jest z muzyką i całym procesem nauczania. Sposób, w jaki nauczyciel rozmawia z uczniem wpływa na rezultaty nauczania i na relacje z młodym człowiekiem. Słowa, którymi komunikujemy się, mająCzytaj dalej „Słowa mają moc”

Słuchajmy muzyki razem z Dziećmi

Muzyka ma wielką moc. Otacza nas każdego dnia, w domu, w lesie, nad morzem, w pracy. Jedni lubią gwar dużego miasta, inni wolą spokój. Każdą okoliczność tworzą dźwięki.Muzyka nas kształtuje, rozwija, czasami pobudza, czasami uspokaja, przynosi wspomnienia. Dom, w którym się wychowałam był pełen muzyki. I chociaż nikt w mojej rodzinie nie był z wykształceniaCzytaj dalej „Słuchajmy muzyki razem z Dziećmi”

O procesie uczenia się. Początki.

Nauka gry na instrumencie, to jak nauka każdej umiejętności – proces. Często długotrwały i wieloetapowy. Proces, który zaczyna się od ciekawości, radości poznawania, eksperymentów. Proces, który wydarza się poprzez codzienną pracę, powtarzające się schematy, wzloty, upadki, chwile euforii, rezygnacji. Gdzieś na późniejszym etapie tego procesu pojawia się pewność co do tego, co robimy, łatwość, lekkośćCzytaj dalej „O procesie uczenia się. Początki.”

Dynamika

DYNAMIKA (gr. dynamikós oznaczające: posiadający siłę), czyli natężenie dźwięku. Mówiąc najprościej- oznaczenie, jak głośno/cicho gramy. Wyróżnia się dwa zasadnicze odcienie dynamiczne: f (forte) – głośno p (piano) – cicho Oba występują w kilku stopniach natężenia: Nazwa włoska Znaczenie fff (forte fortissimo, fortississimo) możliwie najgłośniej ff (fortissimo) bardzo głośno f (forte) głośno mf (mezzo forte) dośćCzytaj dalej „Dynamika”

Perfekcyjne wykonanie

„Wyćwiczę to do perfekcji!” – czy takie myśli chodzą Wam często po głowie? 😉 Czy perfekcjonizm w graniu jest ważny? Przeszkadza czy pomaga?Na pewno dążenie do perfekcji pomaga nam stawać się lepszymi w tym, co robimy. Motywuje i pozwala się rozwijać. Nie wpadnijcie jednak w pułapkę perfekcjonizmu! Warto mieć dla siebie dużo wyrozumiałości i doceniaćCzytaj dalej „Perfekcyjne wykonanie”

Dlaczego warto grać gamy?

Uważam, że granie gam, pasaży, kadencji jest bardzo ważne. Pytacie mnie, dlaczego? Wbrew powszechnie panującej opinii, gamy mają służyć nie tylko ćwiczeniu sprawności naszych palców.Gamy to przede wszystkim trening dla naszego mózgu. Znajomość gam, pasaży, kadencji to znajomość tonacji, po których się poruszamy. A jak każdy wie, utwory opierają się na konkretnych tonacjach, skalach. RozumienieCzytaj dalej „Dlaczego warto grać gamy?”

Różne drogi edukacji muzycznej

Wielu Rodziców słyszy w pewnym momencie od swoich pociech: ”Mamo, Tato- ja chcę grać!” Często pytacie mnie, która szkoła będzie najlepsza dla Waszego Dziecka. Wybór szkół i placówek oferujących naukę gry na instrumencie jest coraz większy – ogólnokształcące szkoły muzyczne , popołudniowe szkoły muzyczne (państwowe, prywatne), ogniska muzyczne, domy kultury, lekcje prywatne. Wszyscy szukamy najlepszegoCzytaj dalej „Różne drogi edukacji muzycznej”

Mądre ćwiczenie – klucz do sukcesu

Często ćwiczenie kojarzy się nam z ciężką pracą, pełną poświęceń i wyrzeczeń. Zazwyczaj dzieje się tak, kiedy pracujemy nieregularnie lub próbujemy „nadrobić” straty (np. zabieramy sobie wolne dni, weekendy, co niestety powoduje jeszcze większą frustrację). Jak mądrze rozplanować ćwiczenie? Ważne w ćwiczeniu są: 1.Regularność 2.Planowanie REGULARNOŚĆ – nawet 15 minut codziennie przynosi lepszy efekt, niżCzytaj dalej „Mądre ćwiczenie – klucz do sukcesu”

Umuzykalnianie Dzieci

Na pewno każdy z Was zetknął się z jakąś wyjątkową metodą, dzięki której każde Dziecko może rozwinąć swój muzyczny potencjał. Jak jest naprawdę? Wszystkie metody dają jasne wskazówki, jak bawić się muzyką, jak rozwijać dziecięcy potencjał. Dzięki wskazówkom również rodzic wie, jak może zainteresować Dzieci muzyką. Nie ma jednej słusznej metody. Każda metoda powstała wCzytaj dalej „Umuzykalnianie Dzieci”


Na górę